Sunday, May 25, 2008

Sallad med basilika pubkcar (soja), flera sorters grönsallad, rapsolja och hallon

Här har vi en ännu enklare sallad jag gjorde till mellanmål:

Jag tog lite av ICA Grillsallad med Lollo Biondo, Rosésallat, Rucola, Morot och Purjolök jag bloggade om idag: Enkel, nyttig och god sallad med Mango, Basilikapuckar (soja), Mimosa, Sesamkakor, Grillsallad (lollo biondo, rosésallat, rucola, morot, purjolök). Den stänkte jag med rapsolja tillsammans med den Hallon balsamvinäger jag tidigare bloggade om att jag köpt: Grönsallad med ägg, blåmögelost och bacon.

Och så Basilikapuckarna gjorda av soja som jag köpte färdiga idag och bloggade om i: Enkel, nyttig och god sallad med Mango, Basilikapuckar (soja), Mimosa, Sesamkakor, Grillsallad (lollo biondo, rosésallat, rucola, morot, purjolök).

Hallonvingäer smakade mycket bra tillsammans med Grillsalladen och basilikapuckarna. Jag tycker nog också att den passar bättre till rapsolja än olivolja.

No comments: